Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Του '60 οι εκδρομείς

Κοράκου χρώμα τα μαλλιά κι’ ασπρίσανε, από τη μεριά της εξορίας γυρίσανε ....

Τώρα κρυμμένος στο ποτάμι, ανασαίνεις, Φο-Μι-Τσιν ανασαίνεις με καλάμι με καλάμι ...

Την παιδική μου φίλη, την είδα ξαφνικά, να στέκει και να με κοιτά ....

Έλσα σε φοβάμαι για όσα μ' αναγκάζεις, γι' αυτό το αίμα γι' αυτές εδώ τις φράσεις, είναι μια παγίδα και μια υποταγή, είν' η αγάπη μου η τρελή ..... (Ελσα=LSD μάλλον!)

Πόσο πολύ έχει αλλάξει αυτή η πόλη, Βάλε την τσαγιέρα στη φωτιά, Η νύχτα έρχεται, η μπόρα δυναμώνει, κι όλα είναι χαμένα και προπολεμικά ....

Ε ε σύντροφέ μου αχ τι κακό, μέρα μ' ένα ήλιο σαν κι αυτό, να την τρώει τ' αφεντικό ....

Να μας πάρεις μακριά, να μας πας στα πέρα μέρη, φύσα θάλασσα πλατιά
φύσα αγέρι φύσα αγέρι ....

Δε με λένε Σταύρο και κυρ Σταύρο, και αφέντη Τσουτσουλομύτη. Μόνο Σταύρο με λένε, μόνο Σταύρο...

.. τσιφτετέλληνες, με γονείς ληστές, των συντρόφων τους θύτες για αμνηστία αλήτες, τώρα διοικητές....

Μας βαρούν κλαρίνα και τραβάμε ίσια, σε ανηφοριές γνωστές με κυπαρίσσια.

Μια θάλασσα μικρή, μια θάλασσα μικρή είναι το καλοκαίρι μου, ο έρωτάς μου, ο πόνος μου ...

Νιώθω σαν κάτι κοριτσάκια, πού 'χουνε σύρματα στα δόντια ή σπυράκια
- αν δεν σας φαίνεται μελό -, το εαυτό μου αντιπαθώ....

Θύρα επτά και Θύρα κάτω απ' τις ερπύστριες, Όλα διαβήκαν απ' τις γλώσσες τις στραγγαλίστριες ...

Τόση ομορφιά δεν είδες πουθενά, τους μάγους, τους παλιάτσους με τα κόκκινα σκουφιά....

Όταν ο κόσμος μας θα καίγεται, όταν τα γεφύρια πίσω μας θα κόβονται
εγώ θα είμαι εκεί να σας θυμίζω, τις μέρες τις παλιές....

Ζει τα ωραία πράματα μ' αίμα και με θυσίες, προς το συμφέρον όλων σας και το κοινό καλό ...

Όπου κοιτάζω να κοιτάζεις, όλη η Ελλάδα ατέλειωτη παράγκα, παράγκα, παράγκα, παράγκα του χειμώνα, κι εσύ μιλάς σαν πτώμα ....

Πόση καλοσύνη γύρω μου και εντός, από του παντώς τη μεγαλοσύνη, Βάρκα με προσμένει μ’ ανοιχτό πανί, κι οι εφτά ουρανοί πάνω μου ανοιγμένοι .... (και μετά σου λενε κάποιοι μαλάκες, ότι η Μακρόνησος δεν είναι ιερός τόπος)

Ο πρώτος προβοκάτορας απ' όλους στη ζωή μου, είναι η αφεντιά σου που αντιγράφει την φωνή μου, άλλαξες το σώμα μου με έπιπλα και σκεύη, σαν τον σοσιαλισμό που σε βολεύει. ....

Σημαία από νάιλον υψώνουμε σημαία πλαστική, ο κόσμος δεν έχει τίποτε να χάσει και τίποτε να βρει ....

Η πλατεία ήταν γεμάτη , με το νόημα που 'χει κάτι απ' τις φωτιές. Στις γωνίες και τους δρόμους από συντρόφους οικοδόμους, φοιτητές, και συ έφεγγες στη μέση όλου του κόσμου, κι ήσουν φως μου , κατακόκκινη νιφάδα σε γιορτή σε γιορτή που δεν ξανάδα στη ζωή μου τη σκυφτή....

Την ασχήμια των γονιών τους θα πληρώσουνε ακριβά, Κάποια μέρα σαν χαμένα θα σταθούν στην εκκλησιά. Η μαμά τους θα δακρύζει - συγγενείς, πεθερικά, Τα κορίτσια τα καημένα κι ούτε λέξη πια γι' αυτά ....

Πώς να κρυφτείς απ' τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα. Και μας κοιτάζουν με μάτια σαν κι αυτά όταν ξυπνούν στις δύο η ώρα ...

Η οθόνη βουλιάζει σαλεύει το πλήθος εικόνες ξεχύνονται με μιας
πού πας παλικάρι ωραίο σαν μύθος κι ολόισια στο θάνατο κολυμπάς ...


Τι να πρωτογράψεις για τον Νιονιο; Δεν έχω λόγια, μόνο τα δικά του.

Αρχίζουμε τις εορταστικές μας εκδηλώσεις, και δεν θα έχω χρόνο να σας γράφω συνταγούλες πλέον. Σήμερα λοιπόν θα σας γράψω μία συνταγή που αρέσει πολύ στην αδελφή μου, και της είχα υποσχεθεί ότι θα τη γράψω. Είναι ότι πρέπει για το επίσημο πρωτοχρονιάτικο τραπέζι σας.

Κολοκυθόσουπα

1 κιλό κολοκύθα κίτρινη, καθαρισμένη και κομμένη σε μικρά κομματάκια
50 γραμμάρια ελαιόλαδο
50 γραμμάρια βούτυρο
500 γραμμάρια κρεμμύδια κομμένα σε φετούλες
800 γραμμάρια ζωμό κοτόπουλου
80 γραμμάρια μαύρη ζάχαρη
25 γραμμάρια ξύδι
100 γραμμάρια κρέμα γάλακτος ελαφρά χτυπημένη να αποκτήσει παχύρρευστη μορφή
αλάτι και πιπέρι

Σε μεγάλη κατσαρόλα σοτάρουμε τα κρεμμύδια στο λάδι και το βούτυρο, μέχρι να γίνουν διάφανα. Προσθέτουμε την κολοκύθα και αλατίζουμε. Σοτάρουμε καλά και την κολοκύθα, σε μέτρια φωτιά μέχρι να μαλακώσει. Σβήνουμε με το ζωμό, και προσθέτουμε τη ζάχαρη και το ξύδι. Μαγειρεύουμε σε μέτρια φωτιά μέχρι να μαλακώσει καλά. Αλέθουμε τα υλικά στο μπλέντερ, μέχρι να γίνει μία παχύρρευστη σούπα. Σερβίρουμε ζεστή γαρνίροντας με την κρέμα γάλακτος και μπόλικο πιπέρι. Αντί για κρέμα γάλακτος μπορούμε να βάλουμε μία κουταλιά της σούπας τυρί Φιλαδέλφεια σε κάθε πιάτο.


Καλές Γιορτές, καλά τραπέζια και υπέροχα μαγειρέματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: