Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Κουλουράκια

Έρχεται η Πασχαλιά με παιχνίδια και χαρά, και άλλα χαζά! Τι να κάνω και εγώ η έρμη, κάθισα και έφτιαξα κουλουράκια, για το γραφείο. Εμένα τα κουλουράκια δεν μου αρέσουν, αλλά έχω φίλους που ζεστό γάλα και κουλουράκια είναι το καλύτερό τους πρωινό από τότε που ήταν μωρά, και αν και μαντραχάλεψαν δεν λένε να το αφήσουν. Τα έφτιαξα λοιπόν, πολύ εύκολα και γρήγορα, έτσι γιατί καθόμουν σπίτι και βαριόμουνα, δεν είχα τι να κάνω και ήθελα πραγματικά να μυρίσει λίγο το σπίτι.

Η συνταγή ακολουθεί, μου τη ζήτησαν βλέπετε αρκετές από τις συναδέλφους.

Επίσης για όσους από εσάς δεν το έχετε ήδη μάθει – λίγοι δηλαδή μιας και ο ενθουσιασμός μας είναι τόσο μεγάλος που το έχουμε πει σε όλο τον κόσμο!!- το Σαββατοκύριακο πάμε στην Ελβετία, σήμερα το αποφασίσαμε και πολύ χαιρόμαστε.

Κουλουράκια με μαστίχα

4 ½ φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 ½ κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ
1 φλιτζάνι βούτυρο Κερκύρας σε θερμοκρασία δωματίου
¾ του φλιτζανιού ζάχαρη
2 κρόκους και 1 επιπλέον για άλειμμα
¼ του φλιτζανιού γάλα
2 κουταλάκια του γλυκού σμυρνιό (ή ένα μείγμα από κανέλα, μοσχοκάρυδο και μπαχάρι σε ίσες ποσότητες)
1 κουταλάκι του γλυκού μαστίχα σκόνη ή 4 σταγόνες μαστιχέλαιο

Στο μίξερ χτυπάμε το βούτυρο με τη ζάχαρη μέχρι να ασπρίσει και αφρατάψει καλά το μείγμα. Προσθέτουμε έναν έναν τους κρόκους και κατόπιν το γάλα και ομογενοποιούμε. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι με το μπείκιν και – αν δεν βαριόμαστε – τα κοσκινίζουμε. Προσθέτουμε στο μείγμα τα αρωματικά μας και σιγά σιγά προσθέτουμε και το αλεύρι μέχρι να γίνει μία σφιχτή μάζα. Στο εντωμεταξύ έχουμε αλλάξει στο μίξερ το ματζαφλάρι (δεν έχω ιδέα πως το λένε) και από το σύρμα έχουμε βάλει τον γάντζο για τη ζύμη. Εγώ επειδή έβαλα μισό μισό άσπρο με κίτρινο αλεύρι μιας και δεν είχα αρκετό άσπρο δεν το έβαλα όλο κράτησα κάτι λιγότερο από το μισό φλιτζάνι.

Κανονικά τα κουλούρια θέλουν πλάσιμο σε λεπτές λωρίδες και μετά πλεξούδα και άλλα τέτοια ώστε να τους δώσουμε σχήμα σαν τα κουλουράκια του φούρνου, αλλά εγώ βαριόμουνα φανατικά να κάνω κάτι τέτοιο, και έτσι έπλασα μεγάλα χοντρά μπαστούνια σαν φαρδιά σαλάμια και τα έκοψα με ένα μαχαίρι σε ροδέλες πάχους 1 με 1,5 εκατοστού. Άπλωσα λαδόκολλα σε μία λαμαρίνα και άπλωσα τις ροδέλες μου αφήνοντας κάποια απόσταση γιατί ψιλοφουσκώνουν. Γέμισα δύο ταψιά έτσι. Διέλυσα τον κρόκο με λίγο νερό και άλειψα τα κουλουράκια μου με ένα πινέλο. Τα έψησα στους 170 βαθμούς αέρα για 20 λεπτά ακριβώς!

Δεν υπάρχουν σχόλια: