Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008

Γιάννη: ΦΑΚΕΣ ...

Ο φίλος μου ο Γιάννης, αγόρασε σπίτι πρόσφατα, και αφού πέρασε του λιναριού τα πάθη να το φτιάξει, επιπλώσει, εξοπλίσει, κλπ, μετακόμισε αυτή τη βδομάδα. Είναι πλέον και επίσημα, «άνδρας εργένης, με προίκα, ψάχνει»... (κατά το παλιό μόνη γυναίκα ψάχνει).

Μέχρι στιγμής το πρόγραμμά του, περιλαμβάνει λάτρα κάθε Σάββατο, ταπεράκια από μαμά Δέσποινα, και delivery.

Αλλά ο Γιάννης, είναι μερακλής στο φαγητό, δεν τρελαίνεται για τα «σκουπίδια», και του αρέσει πολύ η Ελληνική παραδοσιακή – οικογενειακή κουζίνα, με όσπρια και λαδερά, με γαύρο και γόπα, και άλλα τέτοια. Πόσο λοιπόν θα αντέξει με τα delivery?

Χτες λοιπόν του έλεγα ότι το πιο εύκολο φαγητό της ελληνικής κουζίνας, είναι οι Φακές. Του αρέσουν πολύ αν είναι χυλωμένες και είμαι σίγουρη ότι σύντομα θα τις φτιάξει και μόνος του.

Γιάννη μου ιδού μία συνταγή που είναι εύκολη να φτιάξεις ένα απόγευμα.

Για δύο μερίδες γεμάτες, θα βάλεις μισό πακέτο φακές. Συνήθως γίνονται με τις ψιλές αλλά και τις χονδρές να δοκιμάσεις το ίδιο θα είναι. Εγώ παίρνω συνήθως τις 3 Άλφα, αλλά αν βρεις τη συσκευασία «Ελληνική Γη» είναι πραγματικά καλές. Καθαρισέτες πρώτα από τα πετραδάκια (σπάνια έχουν αλλά ποτέ δεν ξέρεις)

Βάλε στη μεσαία κατσαρόλα 6 ποτήρια νερό κρύο. Πρόσθεσε το μισό πακέτο φακές, και βάλε τις να βράσουν. Στα 3’ λεπτά βράσιμο, χύνεις το νερό και τις σουρώνεις. Τις ξαναβάζεις πάλι στη κατσαρόλα με 6 ποτήρια κρύο νερό πάλι, και τις βράζεις, τώρα θα προσθέσεις, 1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο (υπάρχει και κατεψυγμένο) και 2 σκελίδες σκόρδο είτε ψιλοκομμένες (υπάρχει κατεψυγμένο) είτε σε ροδέλες, 2 δαφνόφυλλα, αλάτι, πιπέρι, και 2 κουταλιές της σούπας ντοματοπελτέ. Αφού αρχίζουν να βράζουν χαμηλώνεις την εστία στο 4 και τις αφήνεις να σιγοβράσουν για περίπου 20 -30 λεπτά ανακατεύοντας που και που. Πιθανών να χρειαστεί να προσθέσεις λίγο νερό, εξαρτάτε πόσο χυλωμένες τις θες. Συνήθως οι φάκες την επόμενη ημέρα είναι πιο πηχτές. Το λάδι το βάζουμε πάντα στο τέλος, 5 λεπτά πριν σβήσουμε την εστία. Έτσι κρατάει όλα τα αρώματα του και είναι πολύ πιο ελαφρύ. Επίσης αν το βάλεις στο τέλος δεν χρειάζεται να βάλεις και πολύ. Λόγω δίαιτας, εγώ βάζω 3-4 κουταλιές της σούπας. Τώρα για όλους τους άλλους εκτός Γιάννη εγώ βάζω λάδι αρωματισμένο με δενδρολίβανο που έχω φτιάξει βάζοντας απλά 3 κλωναράκια φρέσκο δενδρολίβανο σε ένα μπουκαλάκι λάδι..

Τέλος για εμένα οι φακές θέλουν λευκό μηλόξυδο, και όχι εκείνα το χρωματιστά ζουμιά που πουλάνε για ξύδια. Μεγάλη η διαφορά.

Λοιπόν είμαι σίγουρη ότι ο Γιάννης όχι μόνο θα φτιάξει τις φακές σύντομα, αλλά θα κάνει το τραπέζι σε καμιά γκόμενα με φακές. Και αυτό το βρίσκω πάρα πολύ ωραίο!

Δεν υπάρχουν σχόλια: