Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

Δράματα

Σήμερα το πρωί είδα τον Υπουργό Οικονομίας στην τηλεόραση και τον λυπήθηκε η ψυχή μου τον άνθρωπο. Νομίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε την οικονομική κατάσταση της χώρας, την αισθανόμαστε άλλωστε. Επίσης όλοι καταλαβαίνουμε ποιοι φταινε για το μαύρο μας το χάλι, και είναι πάρα πολλοί αυτοί για να μην σας πω όλοι μας.

Αυτοί πάλι που πιστεύουν ότι φταινε μόνο οι 90 μέρες της παρούσας κυβέρνησης και τα δεν-ξέρω-και-εγώ-πόσα χρόνια των παλιών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ενώ η γαλάζια γενιά ικανότατων πολιτικών και στελεχών δεν είδε και δεν άκουσε τίποτα για το έγκλημα, τα 6 χρόνια που μας κυβερνούσε, αυτοί που τα πιστεύουν αυτά, συγγνώμη αγαπητοί μου αλλά είναι εντελώς ηλίθιοι και δεν μπορώ να κάνω κάτι επ΄ αυτού!.

Σε ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα υπάρχουν πολλές αιτίες και βέβαια πάρα πολλοί φταίχτες. Να είναι καλά οι άνθρωποι εκεί που ξεκουράζονται τώρα, αλλά προφανώς δεν θα το λύσουν αυτοί το πρόβλημα που είτε από μαλακία, είτε θελημένα που λεει και η Αριστερά, δημιούργησαν. Και καλή και άγια η συζήτηση για το ποιος φταιει έχει και εγκυκλοπαιδική αλλά και διδακτική αξία, το ζητούμενο τώρα είναι να λυθεί το πρόβλημα.

Ακούμε πολλά, με ουσιαστική αξία, απ΄ ότι αντιλαμβάνεστε και αφάνταστη πρακτικότητα. Όπως το έλλειμμα να το πληρώσουν αυτοί που το δημιούργησαν. Και βέβαια να συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα τραμπλ-σουτερ της ελληνικής κοινωνίας και να φωνάξω τον Παπαθανασίου, τον Αλογοσκούση, τον Χριστοδουλάκη, τον Γιάννο και όσο πίσω θέτε να πάω, μέχρι και τον Τσοβόλα να σου φωνάξω, λέμε τώρα, να τους πάρω την περιουσία, να τους δώσω και ένα μπερντάκι ξύλο, και να πληρώσω το έλλειμμα, να το βουλώσουν και αυτοί οι Γερμανοί που φωνάζουν. Έχω την αμυδρά εντύπωση όμως ότι δεν θα λυθεί το πρόβλημα έτσι.

Να υπερφορολογήσουμε τις επιχειρήσεις. Κυρίως τις μεγάλες αυτές που βγάζουν τα τρελά λεφτά. Μέσα, να σου κάνω και ρελάνς, να μαστιγώσουμε τους μεγαλομετόχους στο σύνταγμα. Νομίζω είναι 20% για τις μικρές και 30% για τις μεγάλες ο φόρος τώρα, να τον κάνουμε 40% και 50% και 80% δεν αντιλέγω, σάμπως θα μείνει και καμία επιχείρηση όλες θα κλείσουν, για πιο λόγο να επενδύουν χρήματα σε επιχειρήσεις όσοι έχουν, για να τους τα παίρνει το κράτος να πληρώνει αργόσχολους.

Τα πάντα να κάνουμε αλλά άδικα μέτρα να μην πάρουμε, λένε κάποιοι. Μάλιστα, γιατί όποιο μέτρο μας βάζει να πληρώσουμε τον φόρο που μας αναλογεί είναι άδικο. Το δικαίωμα στην φοροδιαφυγή στην Ελλάδα, είναι κατοχυρωμένο συνταγματικά, και όποιος τολμήσει να το πειράξει, δεν θα ξέρει από που θα του έρθει.

Έχω πολύ καιρό να δω ειδήσεις, έτυχε χτες να πέσω πάνω σε ένα ρεπορτάζ για τους ταξιτζίδες, φώναζε ένας απερίγραπτος τύπος ότι είναι άδικο να φορολογηθεί, λεει. Τα πήρα μιλάμε κανονικά, έκλεισα την τηλεόραση και άρχισα να φωνάζω. Γιατί ρε μαλάκα να μην πληρώσεις εσύ και κάθε άλλη κάστα φόρο; Γιατί να μην φορολογούνται όλα τα εισοδήματα ίδια; Γιατί να μην κόβει απόδειξη ο γιατρός; Γιατί να μην κόβει απόδειξη ο τύπος που συντηρεί το ασανσέρ; Γιατί να πλουτίζει αυτός εις βάρος όλων μας;

Άμα ζητήσεις απόδειξη θα επιβαρυνθείς με το ΦΠΑ είναι το επιχείρημα. Σας πληροφορώ ότι από το καλοκαίρι που πλακώθηκα με έναν μπογιατζή που δεν ήθελε να μου δώσει απόδειξη, έχω κάνει 4 καταγγελίες στην εφορία. Τώρα μπορεί και η εφορία να μην κάνει τίποτα, οπότε και οι δικές μου καταγγελίες να πήγαν στον βρόντο. Αλλά το χρέος μου το έκανα, και να σας πω και την αλήθεια δεν νομίζω ότι πήγαν στον βρόντο. Πήρα τηλέφωνο και τον τύπο με το ασανσέρ στην πολυκατοικία, και του είπα θέλω απόδειξη. Θα σας χρεώσω το ΦΠΑ μου λεει, θα σε κόψω του λεω γιατί έχω βρει άλλον που μου κάνει την ίδια τιμή και μου δίνει απόδειξη, και θα σου κάνω και καταγγελία στην εφορία. Την άλλη μέρα βρήκα ένα φάκελο με αποδείξεις 2 μηνών κάτω από την πόρτα μου.

Δεν θα επιτρέψω σε κανένα μαλάκα να γίνει πλούσιος εις βάρος μου, βοηθώντας τον να φοροδιαφύγει. Το ξέρετε ότι ο κηπουρός του σπιτιού μου, που αν τον δεις είναι ο πιο κακομοίρης άνθρωπος του κόσμου, έχει πορσε καγιέν!! Τον είδα μια μέρα και έπαθα την πλάκα μου, τρελάθηκα! Απόδειξη δεν κόβει όμως, και την πόρσε την έχει σε εταιρία. Γιατί να τον αφήσω αυτόν;;; μου λετε;; Καταγγελία και άγιος ο θεός να έχει δουλειά και ο φίλος μου ο Αποστόλης που είναι λογιστής.

Ουστ, λαμόγια!

Μου είπαν διάφορα, όπως «εγώ ρουφιάνος δεν γίνομαι»! Μάλιστα! Δηλαδή όποιος καταγγέλλει μία κλοπή είναι ρουφιάνος. Μου είπαν «ντρέπομαι»! ξανά πάλι μάλιστα, είναι ντροπή να ζητάς το νόμιμο! Μου είπαν «πιστεύεις ότι αυτό είναι το πρόβλημα της Ελλάδας»; Δεν είναι θέμα τι πιστεύω εγώ αγαπητέ μου, αλλά το γεγονός ότι η φοροδιαφυγή (όπως και η σπατάλη άλλωστε) έχει ξεφύγει από όλες της πάντες και πλέον δεν πληρώνει κανείς φόρους! Μου είπαν «και τι θα πετύχει ο ΓΑΠ με τις αποδείξεις;;» αύξηση εσόδων ίσως;; για να δανειστούμε λιγότερα ίσως! Ωραία μυαλά έχουμε, απορώ πως δεν πάμε μπροστά!

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω πρόβλημα με μία κάποια στοιχειώδη φοροδιαφυγή, άλλωστε και εγώ και εσείς όπου μπορούμε να τσιμπήσουμε κάτι το κάνουμε. Έχω όμως σοβαρότατο πρόβλημα με την απόλυτη φοροδιαφυγή. Το έχω τσιπούκλα αλλά τα εισοδήματα μου είναι κάτω από το αφορολόγητο. Με αυτό έχω πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο.

Τώρα αν εσείς σας αρέσει να σας δουλεύουν, σας αρέσει να πληρώνετε μια χαρά τους φόρους σας, και να αφήνετε τα λαμόγια να κάνουν πάρτι πίσω από την πλάτη σας, σας αρέσει να πρέπει να πληρώνετε πάντα εσείς και μόνο εσείς το έλλειμμα γιατί ο ταρίφας και ο γιατρός και ο δικηγόρος και ο κηπουρός θέλουν να φοροδιαφεύγουν και εσείς τους αφήνετε, με για σας με χαρά σας. Πάσο ρε παιδί μου. Αλλά μην γκρινιάζετε μετά που δεν υπάρχουν χρήματα για σχολεία, για δρόμους, για τα πάντα; Και στην τελική αυτή η ρημάδα η πτώχευση μπορεί να είναι και μία κάποια λύση βρε αδελφέ. Εμένα δεν με νοιάζει καθόλου, μπορεί η εταιρία μου να κλείσει, αλλά μπορώ να βρω φανταστική δουλειά σε πλούσια χώρα του βορρά, σε ελάχιστο χρόνο. Ίσως λοιπόν μία δεύτερη πτώχευση στην ιστορία αυτής της χώρας να μας κάνει ανθρώπους. Ποιος ξέρει;; Μόνο έτσι θα βγούμε από το δράμα μας.

Εξωτικά πράγματα σήμερα. Η κινόα είναι μία από τις μοδάτες σούπερ τροφές. Αν και χρησιμοποιείται από πολύ παλιά, κυρίως από τους Ινκας, είναι και πάλι στη μόδα, μιας και οι νόστιμες και υπερτροφές επανήλθαν στα πιάτα μας. Η κινόα μοιάζει με όσπριο έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και πολύ χαμηλή γλουτένη πράγμα που την κάνει και πιο διαιτικιά από το ρύζι για παράδειγμα. Θα την βρείτε σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων και στα μεγάλα σουπερ μαρκετ. Αξίζει τον κόπο να την δοκιμάσετε.

Σαλάτα με κινόα και λαχανικά

150 γραμμάρια κίνοα
500 γραμμάρια μανιτάρια φρέσκα
4 κουταλιές της σούπας μαϊντανό και άνηθο ψιλοκομμένο
1 καρότο κομμένο σε λεπτές φέτες
2 πιπεριές κόκκινες φρέσκες κομμένες σε λεπτές λωρίδες
Ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού, αλάτι, πιπέρι
3 κουταλιές της σούπας ηλιόσπορο ή πασατέμπο καθαρισμένο (προαιρετικά)

Μουλιάζουμε την κίνοα σε λίγο νερό για 20 λεπτά και μετά την ξεπλένουμε καλά σε τρεχούμενο κρύο νερό. Τη βάζουμε σε μια μικρή κατσαρόλα με 1 ½ κούπα νερό και αλάτι και σιγοβράζουμε για 20 λεπτά. Την βγάζουμε από τη φωτιά, σκεπάζουμε την κατσαρόλα με μία πετσέτα και την αφήνουμε να ξεκουραστεί για 5 λεπτά. Την αφρατέβουμε λίγο με το πιρούνι. Όσο γίνεται η κίνοα, κόβουμε τα μανιτάρια σε λεπτές φέτες και τα σοτάρουμε σε 2 κουταλιές λάδι μέχρι να χάσουν τα υγρά τους. Ανακατεύουμε όλα τα υλικά της σαλάτας μαζί και τη βάζουμε στο ψυγείο να κρυώσει. Χωρίς αλάτι, λάδι και λεμόνι διατηρείται καλά για μια δυο μέρες. Τη σερβίρουμε με λάδι και λεμόνι, αλάτι και πιπέρι και πασπαλίζουμε με τους σπόρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: