Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2009

Αντε

Άντε να τελειώνουμε με τις εκλογές, να μπούμε και στο χειμώνα, να κατεβάσουμε τα χοντρά μας ρούχα, να τελειώνουμε με αυτές τις εκκρεμότητες. Βέβαια αν δεν το θέτε αυτό μπορείτε να μην δώσετε αυτοδυναμία, να ξαναέχουμε μπιντέιτ, ξανά μανά ομιλίες στο κέντρο, ξανά μανά να φωνάζουν στα κανάλια. Να δω πότε θα κατεβάσω τα χειμωνιάτικα!

Ένα είναι το σίγουρο, μέρες σαν αυτές ακούς απίθανα πράγματα. Όπως για παράδειγμα, «δεν με ενδιαφέρουν οι εκλογές!!». Όπα ρε μάγκα, τι μας λες;; και τι σε ενδιαφέρει δηλαδή πουλάκι μου;; τα γκολ του ολυμπιακού ή το ύψος του τακουνιού που είναι στη μόδα φέτος. Και ποιος αποφασίζει ρε σαΐνι μου για το πότε θα πάρεις σύνταξη, το τακούνι ή ο ολυμπιακός. Εκτός και αν δεν σε ενδιαφέρει η σύνταξη γιατί να ανήκεις στην κατηγορία – τα έχω τα φράγκα και δεν με νοιάζει – οπότε και πάσο.

Έλα μου όμως ότι και να λένε κάποιοι για τους πλούσιους αυτής της χώρας, εγώ πάλι πιστεύω ότι δεν είναι πολλοί, και άρα στο ίδιο καζάνι βράζουμε, το «δεν με ενδιαφέρουν οι εκλογές» γνωρίζεις ότι είναι βλακώδες, και μπορεί να το λες αλλά δεν το πιστεύεις.

Μετά ακούς κάποιους άλλους, τους απογοητευμένους-αδιάφορους-όλοι τα ίδια είναι, που σου λένε, όλοι κλέβουν (και εγώ μαζί όπου με παίρνει), και δεν έχω βρει κανένα κόμμα να με εκφράζει!! Αυτοί έχουν πολύ πλάκα. Γιατί προφανώς θεωρούν ότι το κόμμα είναι κάτι σαν το τζίν, πρέπει να σου ταιριάζει απόλυτα, σαν γάντι, για να το ψηφίσουν. Και όχι μόνο να ταιριάζουν με την «ιδεολογία» του κόμματος και το πρόγραμμά του, αλλά να εγκρίνουν όλους τους υποψήφιους ένα προς ένα, ακόμα και τον καφετζή των κομματικών γραφείων, και παρ’ όλα αυτά να μην είναι και «οπαδοί», μόνο και μόνο τότε θα ψηφίσουν ένα κόμμα. Από αυτούς ακούς τα απίθανα επιχειρήματα, .... εγώ ΝΔ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΕ, είναι όλοι τους κλέφτες!! Προσέχτε όλοι, όχι κάποιοι, όλοι και το 40% που τους ψηφίζει!! ή ... εγώ ΠΑΣΟΚ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΕ αφού είναι οι ίδιοι, δεν βλέπεις τη Βάσω!! Ενώ σύμφωνα με τη λογική αυτή ένα κόμμα του 40% θα έπρεπε να τους διώξει όλους και να αγοράσει άλλους!!

Υπάρχουν και οι διαμαρτυρόμενοι, αυτοί πάντα ρίχνουν ψήφο διαμαρτυρίας. Που διαμαρτύρονται δεν ξέρω, στον ΟΗΕ, στην ΕΕ, άντε στο ΝΑΤΟ;; τι να σας πω! Πάντα όμως διαμαρτύρονται. Δεν λένε άντε ανέβα να μας κυβερνήσεις να σε δούμε, δεν λένε άντε έμπα και εσύ στη βουλή να κάνεις αντιπολίτευση, λένε θα ψηφίσω Ανταρσύα να διαμαρτυρηθώ! Σε ποιον πουλάκι μου;; και για πιο θέμα ;; Δεν μιλάω για τους παραδοσιακούς ΝΔ-ητες που τα έχουν πάρει με το κόμμα τους και «διαμαρτύρονται» προς το κόμμα τους, ψηφίζοντας «παροδικά» κάτι άλλο, όχι δεν μιλάω για αυτούς, αυτό μάλιστα είναι διαμαρτυρία, μιλάω για αυτούς που πάντα ψηφίζουν κάτι άλλο για να διαμαρτυρηθούν.

Κάποιοι άλλοι έχουν τρομερή πλάκα, είναι οι άσχετοι, όπως ένας φίλος μου, αμερικανάκι μέχρι τα σώβρακα, με το ζόρι μιλάει ελληνικά ο άνθρωπος. Επειδή μένει εδώ θα ψηφίσει και εδώ. Με παίρνει σήμερα τηλέφωνο, προσέχτε είναι ήδη Παρασκευή. Τι θα ψηφίσεις με ρωτάει;;; σιγά μην σου πω! του απαντάω. Εγώ τι να ψηφίσω;; με ξαναρωτάει, ότι θες εκτός από Καραμανλή του λεω! Να ψηφίσω την κακομοίρα την Παπαρήγα μου λεει, είναι για λύπηση!! Εκεί τα πήρα στο κρανίο!! Καταλαβαίνεις τι λες;;; του λεω, θα ψηφίσεις Κομουνιστικό Κόμμα εσύ ένας Αμερικανός Αντί-Κομουνιστής!!! Σιγά μου λεει, δεν υπάρχουν Κομουνιστικά κόμματα στον κόσμο πλέον!! Έτσι για να καταλάβετε. Γιατί πουλάκι μου θες να ψηφίσεις;; αφού το χρέος σου το έκανες, ψήφισες Ομπάμα στη Αμερική, καλός πολίτης είσαι, τι σκατά θες τώρα. Να διαμαρτυρηθώ!! Άντε πάλι σε επαναστάτη πέσαμε λεω από μέσα μου! Αν σου βγαίνει το Αριστερό του λεω ψήφισε Τσίπρα. Όχι δεν τον ψηφίζω αυτόν!! Γιατί καλέ δεν είναι τόσο επαναστάτης όσο θες;; Μου είπαν ότι τον είδαν να βάζει φωτιές στο κέντρο τον Δεκέμβρη ... (άγκα;;;). Ποίος στο είπε αυτό παιδάκι μου;; ένας φίλος.

Μετά υπάρχουν οι «το υπάρχον πολιτικό σύστημα δεν με εκφράζει». Μάλιστα! Τις καταλαβαίνω τις ανησυχίες και τις δικές σου, και του Καστοριάδη και του Σάρτρ, αλλά επί του παρόντος και επειδή πρέπει να πληρωθούν οι μισθοί και οι συντάξεις, δεν παίρνεις μία απόφαση, τι στο διάολο κανένα από τα 26 κόμματα δεν σε πλησιάζει; και σου υπόσχομαι ότι κάτι θα κάνω με το θεματάκι σου, στην επόμενη επανάσταση που σχεδιάζουμε.

Υπάρχουν και οι «βρίσκομαι αλλού μην με ενοχλείτε». Οπως ένα κοριτσάκι που μου είπε «θα ψηφίσω Γιώργο γιατί είναι φιτ!», ή μία θίτσα που είπε «εγώ με τον Κωστάκη είμαι γιατί είναι ομορφάντας σαν τον θείο του!!», ή το Κατερινάκι που μου φώναζε χτες «Τσίπρααααα γιατί είναι και πολύ κούκλος». Άπαιχτα πολιτικά επιχειρήματα!

Προφανώς βέβαια υπάρχουν και οι οπαδοί. Σαν τον πατέρα μου για παράδειγμα. Ήταν Πασοκ, πριν καν συλλάβει την ιδέα ο Ανδρέας Παπανδρέου να φτιάξει το Πασοκ. Είναι από αυτούς που όταν βγήκε η Νέα Δημοκρατία το 2004, έπεσε σε κατάθλιψη και δεν μίλαγε για 10 μέρες. Τι έχεις ρε μπαμπά;; να τον ρωτάμε, «τίποτα παιδάκια μου» να μας λεει με ύφος Βασιλάκι Καϊλα, στη Μανταλένα. Χτες, στα 70 του, σηκώθηκε από το Μαρούσι να πάει στην ομιλία του Γιώργου. Κατέβηκε και ανέβηκε όλη την Αλεξάνδρας με τα πόδια λες και είναι 20 χρονών, και γύρισε σπίτι με σημαίες, αυτοκόλλητα, καπέλα, τον είδε η μάνα μου και τρόμαξε!! Αυτός, και οι υπόλοιποι της γενιάς του, είναι χαμένη υπόθεση βέβαια, έχουν ακόμα το σύνδρομο του εμφυλίου μέσα τους. Οπως και πολλοί παλιοί Νεοδημοκράτες δεν ψηφίζουν το Πασοκ λεει γιατί θα φέρει τον Σοσιαλισμό, τρομάρα τους!

Προφανώς υπάρχουν και πολλοί άλλοι, και προφανώς υπάρχει ένα 15-20% Ελλήνων που βγάζουν κυβέρνηση. Νομίζω ότι αυτοί είναι πάντα οι ίδιοι. Είναι αυτοί που σταθμίζουν κάθε φορά την ψήφο τους, την σκέφτονται σοβαρά. Τι τους συμφέρει; Λένε τώρα πρέπει να ψηφίσω «αυτό», και το «αυτό» έχει πάντα αναφορά σε ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα. Δηλαδή, ή τα ψηφίζουν γιατί έτσι κρίνουν τη δεδομένη στιγμή, ή πάνε στα διπλανά τους για να τους στείλουν ένα και συγκεκριμένο μήνυμα. Και το μήνυμα δεν στέλνετε μόνο με την ψήφο, στέλνετε και με το σταυρό.

Έβλεπα προχτές μία φοβερή ταινία το Μέρες του ‘ 36 του Θόδωρου Αγγελόπουλου (ένα από τα πολλά κουσούρια μου είναι ότι μου αρέσει ο Αγγελόπουλος!!). Ο πρόλογος από τον Δανίκα μιλάει για την τριλογία Θίασος-Μέρες του ‘ 36-οι Κυνηγοί που αναφέρετε στην Ελληνική «κακοδαιμονία» που δεν μας αφήνει να ορθοποδήσουμε.

Αναρωτιέμαι, κυρίως τώρα περίοδο εκλογών, ποια είναι τελικά η κακοδαιμονία μας;; Σίγουρα τα παραπάνω είναι παράγοντες. Άντε να δούμε, πότε επιτέλους ο κάθε ένας από εμάς θα κάνει αυτό που «πρέπει», και όχι αυτό που «γουστάρει», αυτό που κάνουν οι άλλοι, αυτό που τον συμφέρει;;

Καλή ψήφο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: