Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008

Είναι καλό το Ζωνιανό!

Έχω πολλούς φίλους από τη Κρήτη και τόσο το νησί, όσο και η μούρλα τους μου αρέσει πολύ.

Το Σαββατοκύριακο θα πάμε στα Χανιά για να δοκιμάσουμε τις ρατσές, να βολτάρουμε στο λιμάνι, να αποχαιρετίσουμε το καλοκαίρι. Χτες λοιπόν έκανα ένα τηλεφωνικό γύρο στο ξενοδοχείο, το γραφείο ενοικίασης του αυτοκινήτου, κλπ, να επιβεβαιώσω τις κρατήσεις μου. «Κοπελιάααα, θα σε περιμένω όξω από το κτήριο, δεν μας αφήνουν να καπνίζουμε ετσί, τσε καθούμαστε όξω...» τι ωραία που τα έλεγε!!

Μιας και μιλάω λοιπόν αυτές τις μέρες με τους φίλους μου τους Κρητικούς, όλοι μου λέγανε ότι βράζει η Κρήτη. Αυτή η απίθανη ιστορία με τον Κεφαλογιάννη, έχει χωρίσει το νησί στα δύο. Εδώ και καιρό μου έχουν πει, ότι η μαφία των χασισοκαλλιεργητών στο νησί, έχει μεγάλες πλάτες. Σε τέτοιες περιπτώσεις, όλους τους παίρνει η μπάλα βέβαια, αλλά πολλοί μου είχαν πει τόσο για τον κύριο αυτόν όσο και για το άλλο φυντάνι του νησιού την «αγία οικογένεια». Τώρα να σας πω ότι έμεινα έκπληκτη όταν μου τα λέγανε τότε με τη φασαρία των Ζωνιανών, θα σας γελάσω και δεν το θέλω! Ήμουνα σίγουρη και είμαι ακόμα, ότι αυτές οι «οικογένειες» είναι μέχρι τα μπούνια χωμένες σε τέτοια πράγματα. Τώρα μην αρχίσετε τα σαχλά, έχεις αποδείξεις, πως κατηγορείς έτσι τον κόσμο. Και βέβαια δεν έχω αποδείξεις, και βέβαια δεν κατηγορώ κανένα. Έχω μία άποψη, που την έχω καλλιεργήσει τόσα χρόνια και αυτό είναι, την γνώμη μου λεω. Είναι καθήκον αυτών, μιας και ασχολούνται με την πολιτική, να πράξουν αναλόγως να μου αλλάξουν γνώμη. Όσο κάτι τέτοιο δεν γίνετε, έχω θα έχω ότι άποψη θέλω. Τέλος. Αυτά έλεγα τότε.

Μέχρι που σήμερα, ο κακός χαμός στα ράδια, γιατί λεει ο κύριος τελικά καταδικάσθηκε! στα ελληνικά δικαστήρια έγινε αυτό, με καταθέσεις ελλήνων αστυνομικών. Έμεινα άναυδη, γιατί ποτέ δεν πίστευα ότι κάποιοι θα είχαν το θάρρος να τον καταγγείλουν, να πάνε στα δικαστήρια να καταθέσουν και τελικά να τον καταδικάσουν. Άσχετο αν η ποινή είναι αστεία, άσχετο αν δεν θα πάει φυλακή, το ουσιαστικό είναι ότι υπάρχουν δικαστές και αστυνομικοί που δεν υπέκυψαν σε εκφοβισμό.

Βράζει η Κρήτη για το θέμα, γιατί οι εκφοβισμοί και οι εκβιασμοί είναι καθημερινό φαινόμενο, για όποιον θέλει να ασχοληθεί με το θέμα. Έτσι μου λένε τουλάχιστον, προσωπική άποψη και βέβαια δεν έχω, αλλά και πάλι οι άνθρωποι δεν έχουν λόγο να με παραπληροφορούν.

Τώρα αν αυτό που έγινε έχει καμία άλλη ουσία από αυτή που προανέφερα, όχι δεν έχει. Σε λίγο θα ξεχαστεί και όλα θα συνεχίσουν ως έχει. Αν το θέμα έχει και πολιτικές προεκτάσεις και βέβαια έχει, αλλά μέσα στον οχετό που υπάρχει γύρω μας είναι μικρό το θέμα. Οι οικογένειες αυτές, έτσι ήταν, έτσι είναι και έτσι θα είναι. Υπάρχουν όμως γίδια που και τους ψηφίζουν και τους θεωρούν σημαίνοντα πρόσωπα της κοινωνίας, και τους επιτρέπουν να κάνουν ότι κάνουν.

Σήμερα άκουσα και ένα ωραίο σχόλιο σχετικά με τις διάφορες ποιότητες που υπάρχουν και τη γενικότερη νηφαλιότητα του πρωθυπουργού μας, αλλά μάλλον είναι χοντρό να το επαναλάβω εδώ. Το αφήνω στη φαντασία σας.

Και για να σας υπενθυμίσω το θέμα, μιλάμε για ναρκωτικά και όχι για ρακές, έτσι; Είναι τεράστιο το έγκλημα, όχι αστεία πράγματα. Κρέμασμα στο Σύνταγμα θέλουν αλλά τι να λέμε τώρα!. Τουλάχιστον για εμένα είναι τεράστιο, μιας και προφανώς κάποιοι λένε ότι και αυτή, δουλειά είναι, και κάποιος πρέπει να την κάνει.

Λοιπόν στο ψυγείο μου έχουν ξεμείνει κάτι σταφύλια που δεν τα τρωω, και ως καλή οικονόμα και νοικοκυρά, έψαχνα να δω τι να τα κάνω. Βρήκα μία πολύ ωραία συνταγή και την έκανα αμέσως, σας την παραθέτω ....

Ψαρονέφρι με φρέσκο χυμό σταφυλιού

2 ψαρονέφρια
1 μικρό κρεμμύδι λιωμένο στο μούλτι
600 γραμμάρια ρόγες σταφυλιού
1 κουταλάκι λευκό ξύδι
1 κουταλάκι κόλιανδρο κοπανισμένο
λάδι
½ κρασοπότηρο λευκό κρασί
αλάτι πιπέρι

Σε ένα σουρωτήρι που έχετε ακουμπήσει πάνω σε ένα μεγάλο μπολ, λιώνετε με τα χέρια το σταφύλι καλά να βγάλουν οι ρόγες όλα τα υγρά τους και να χυθεί μέσα στη λεκάνη. Σε ένα μεγάλο τηγάνι σοτάρατε το κρεμμύδι και τα ψαρονέφρια με το λάδι. Αφού ροδίσουν καλά απ΄ όλες τις μεριές ρίχνετε το αλάτι, το πίπερι και το κόλιανδρο, και το σβήνετε με το λευκό κρασί και το ξύδι. Όταν εξατμιστεί το αλκοόλ ρίχνετε το χυμό του σταφυλιού, χαμηλώνετε τη φωτιά και μαγειρεύετε τα 2 ψαρονέφρια με σκεπασμένο τηγάνι για 15 λεπτά περίπου. Σερβίρετε το ψαρονέφρι κομμένο σε φετούλες με πουρέ, ψητά λαχανικά, μανιτάρια, ή τηγανιτές πατατούλες και βέβαια περιχύνετε με τη υπέροχη σαλτσούλα από το χυμό των σταφυλιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: